söndag 19 februari 2012

Om tråkstickning med egenfärgat garn

I somras provade vi att färga garn själva, vilket var roligt och blev riktigt bra. Färgerna blev dock ljusare än vad vi hade tänkt oss, så om jag skall göra om arbetet så måste jag tänka på att inte snåla med färgen. Detta nystan är färgat i blått och grönt, och en del av garnet blev till en tunn vävstickad sjal. 

Av resterna håller jag nu på att sticka ett par handledsvärmare med vitt garn och pärlor. Att sticka den första handledsvärmaren var inga problem, men att sedan göra en likadan är så TRÅKIGT. Så är det alltid när man skall göra ett par av någonting, oavsett om det gäller handledsvärmare, vantar, trasmattor eller vad det nu må vara; nummer två är alltid supertrist att färdigställa. För det mesta har jag dock flera projekt på gång, så att jag kan variera det tråkiga arbetet med någonting roligare. Och även den här handledsvärmaren skall väl bli klar till slut, även om det är en riktig tråkstickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.