onsdag 8 februari 2012

Om en grön stickad och maskintovad väska

De senaste två vintrarna har jag ofta använt den här stickade och maskintovade väskan när jag skall bära med mig fler och tyngre saker än bara nycklar och plånbok. Mamma har stickat den i ett grönt sektionsfärgat ullgarn, och väskan har en platta insydd i botten så att den skall bli stadig och hålla för tyngre föremål. 

Hela väskan är mammas verk förutom de sydda blommorna i bandgarn som jag bidrog med. Blommornas mitt gav ett bra tillfälle att göra av med enstaka udda pärlor som hade blivit över från andra projekt.

Väskan är fodrad med ett grönt tyg som vi hittade bland mattrasorna. Vi hade en liten diskussion om det; jag tyckte att tyget var snyggt och mamma tyckte att det var styggt. Det syns ju vem som fick sin vilja igenom...  

 Väskan stängs med tre stora tryckknappar.

Och handtagen är fodrade med ripsband för att hålla formen, men trots det syns det att väskan har blivit lite uttänjd efter att jag har burit tunga böcker och pärmar i den. Likväl, saker är ju till för att användas, och använd har den här väskan verkligen blivit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.