söndag 25 november 2012

Om ännu en pärlstickad handledsvärmare

Ännu ett par pärlstickade handledsvärmare har färdigställts i detta hus. Dessa stickades i vinrött garn med blekrosa pärlor, och de gick förhållandevis snabbt att göra. Jag har dock inte bara haft dem som mitt extraarbete, utan jag har stickat mer regelbundet på sistone, och det gjorde förstås att det gick lite snabbare än vanligt.

Mönstret är en förenklad utveckling av det det här mönstret med bara en rad gåsögon istället för två. Tämligen enkelt, men likväl effektfullt.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag undrar om du tar upp beställningar. Såg dina fantastiska handledsvärmare och skulle gärna vilja ha ett par liknande men svarta men är tyvärr inte så bra på att sticka. Tacksam för svar till felicitas.bergstrom@gmail.com.
    Mvh
    Felicitas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du tycker om det vi gör; det blir vi så glada för. Tyvärr har vi dock inte möjlighet att ta upp beställningar. Däremot kan jag tipsa om att passa på att titta runt på julmarknader nu när det är aktuellt med sådana. Där säljer duktiga hantverkare ibland pärlstickade handledsvärmare i olika färger och utförande.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.