onsdag 4 november 2015

Om pinnband i olika färgställningar

Det har blivit en hel del pinnbandsflätning gjord i detta hus. Jag har testat att experimentera med flera olika färgställningar och några rätt så enkla mönster. En del har jag dragit åt ganska hårt medan jag har låtit andra vara lösare för att få fram en annan effekt.

Den uppmärksamme ser att banden är lite ojämna, vilket egentligen stör mig eftersom jag gärna vill att det jag gör skall bli så perfekt och snyggt som det bara är mänskligt möjligt. Dock försöker jag vänja mig och anamma mammas devis: Dä ska synns att dä ä hanngjort.

Nu måste jag bara fundera ut vad jag skulle kunna använda alla mina pinnband till. De passar visserligen bra till att sätta upp håret med, vilket jag har berättat om tidigare, men jag borde kunna använda dem till fler saker än så. Det återstår således att fundera ut ett bra och passande pinnbandsprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.