söndag 28 april 2013

Om ett par enkla handledsvärmare

Dessa handledsvärmare är både snabbstickade och enkla att göra. Jag tänkte ut mönstret allteftersom jag stickade, och den här gången blev det inte alls så många upprepningar och omändringar som det brukar bli när jag försöker hitta på mina egna varianter på handledsvärmare och vantar. Till att börja med lade jag upp och stickade det enkla randiga mönstret på den del som går upp på handryggen, för att sedan minska maskantalet med hälften och övergå till slätstickning på den del som omger handleden. Därefter avslutade jag med några varv ränder för att slätstickningen inte skulle börja rulla sig. Handledsvärmarna skall dock inte bäras som på bilden ovan, naturligtvis...

...utan de skall förstås, som här, sticka fram under ett par tröjärmar. Effektfullt i all sin enkelhet (och värmande, givetvis).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.