söndag 10 mars 2013

Om mina pågående projekt

För tillfället har jag inga nya avslutade projekt att visa upp här på bloggen, men däremot kan jag visa vad jag arbetar med just nu: Jag stickar på en gråblå vante, som jag inte riktigt har bestämt mig för om det skall bli en halvvante eller en rejäl tumvante. Mönstret hittar jag på själv allteftersom jag stickar, och hittills har det blivit en del upprepningar och omändringar.

Jag stickar också på en enkel slätstickad sjal av en kon ceriserosa loppisfyndat vävgarn. Jag tror att det är ett vävgarn i alla fall. Den här sjalen har jag hållit på med länge, och det är fortfarande en bra bit kvar tills den är klar. Därutöver stickar jag på en rosa pärlstickad handledsvärmare (det framgår kanske att jag är väldigt förtjust i rosa), och så virkar jag förstås mina rutor till restgarnsfilten. Dessutom har jag som bekant också mitt lapptäcke, som jag håller på att montera, men det fick inte plats på den här bilden. Och förutom detta har jag också en hel armé oavslutade UFOn, som jag har gömt undan i garderober, bakom soffan och på diverse andra platser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.