söndag 30 september 2012

Om mina senaste pärlstickade handledsvärmare

Nu har även det här paret handledsvärmare färdigställts. De gick förhållandevis snabbt att sticka eftersom de inte går lika långt upp på armarna som mina handledsvärmare vanligtvis brukar göra; det blev helt enkelt inte lika många maskor att sticka per varv. Dessutom har handledsvärmarstickningsandan varit över mig ett tag, och det har gjort att jag har arbetat med dem ganska frenetiskt den senaste tiden.

Det fina med handledsvärmare med pärlor är att de blir mer som smycken snarare än som klädesplagg, och när man har flera par i olika färger och mönster kan man variera dem beroende på vilka kläder man har på sig eller vilket humör man är på. Det här paret kommer nog att göra sig bra till jeans, skulle jag tro.

Förutom handledsvärmare kallas de som bekant bland annat för armringar, pulsvärmare och muddar. Kärt barn har många namn, brukar man ju säga, och i det här fallet stämmer det, även om det förvisso handlar om ett kärt plagg istället.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt arbete,de är verkligen fina.
    Gillar trådrullehållaren också, blev klart finare med tofsar.
    slöjda på och ha det bra

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för dina vänliga ord; jag blir så glad. Slöjda på skall jag definitivt göra, och ha det bra, du med.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.