måndag 25 juni 2012

Om ett uppenbart misstag

Jag brukar alltid ha en pärlstickad handledsvärmare på gång som jag stickar några varv på lite då och då när jag inte har någonting annat för mig. Det tar ofta månader, ibland ett halvår mellan varje sådan handledsvärmare, eftersom jag inte stickar på dem med någon särskild regelbundenhet. Igår gjorde jag i alla fall färdigt den ena av det par som jag håller på med just nu, och lade upp och började sticka på den andra handledsvärmaren. Plötsligt fick jag dock se att jag hade missat en del av mönstret på den stickning som jag trodde var färdig. Den uppmärksamme betraktaren ser nog också mitt uppenbara misstag...

Just det; jag har glömt en halv ruta längst till höger i den sista rapporten, vilket förstås gör att mönstret blir helt fel och inte kommer att stämma när man syr ihop handledsvärmaren. Så nu måste jag repa upp och sticka om den biten. Som tur var gjorde jag ju missen precis innan jag maskade av, så jag kommer ju inte att behöva repa upp särskilt många varv, men det är trist och tråkigt ändå. Eller tôligt, som det heter på min dialekt...

2 kommentarer:

  1. Men går det inte att sy dit pärlorna i efterhand då? Jag skulle nog försöka med det i första hand, det är så tråkigt att repa upp ju!

    SvaraRadera
  2. Jo, det går kanske att sy på dem, men frågan är om det blir lika snyggt... Men det är kanske värt ett försök som du säger.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.