onsdag 4 april 2012

Om pärlstickade handledsvärmare

Jag har ofta ett par pärlstickade handledsvärmare på gång som ett extraarbete att ta till när jag tröttnar på det jag håller på med eller inte har någonting annat att göra. Man kan alltid sticka några varv på dem medan man funderar över nästa projekt. Det är enklare än man kanske skulle kunna tro att sticka med pärlor eftersom man hela tiden använder sig av räta maskor, och med tanke på att handledsvärmare är ganska små blir man också snabbt klar, vilket alltid är en fördel. Dessutom är de lätta att hitta mönster till; man kan till exempel ta till korsstygnsmönster, gamla virkbeskrivningar eller helt enkelt rita sina egna bårder.

Jag stickar de allra flesta av mina pärlstickade handledsvärmare i tunt alpacka-garn, ty det är mjukt och varmt och passar alldeles utmärkt för ändamålet. Det är dessutom ett ganska luddigt garn, vilket gör att de blir extra varma och mysiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.