måndag 8 oktober 2012

Om ett traditionellt tenntrådsarmband

De flesta av mina tenntrådsarmband brukar vara egna påhitt med olika kombinationer av pärlor, nylontråd eller koppartråd, men jag kan faktiskt göra armband av det mer traditionella slaget också. Det här armbandet är tillverkat av tenntråd och svart skinn, de material som man vanligtvis brukar använda när man gör tenntrådsarmband.

De traditionella tenntrådsarmbanden är vackra, men tyvärr ligger det inte för mig att göra armband som ser likadana ut. Jag vill hellre experimentera och prova nya saker, testa olika färger och material i nya kombinationer, och av den anledningen är det sällan som jag gör traditionella armband. Det blir bara någon enstaka gång då och då, som vid det här tillfället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.