onsdag 21 mars 2012

Om tranor och Hugos intresse för sömnad

Jag väntar varje dag på att tranorna skall komma hit till våra trakter; jag har hört att de har siktats i närheten, men jag har varken sett eller hört dem ännu. När de väl kommer blir det ju vår på riktigt. Medan jag väntar så har jag som tur är ett broderi med tranor att titta på. Det hängde mitt på väggen när jag steg in på second hand-butiken, och jag blev omedelbart förälskad i det. Nu håller jag på att sy om det till en kudde, och hur den blir skall jag visa i ett kommande inlägg.

Hugo är förstås med när jag syr, och han ger intryck av att vara väldigt intresserad av sömnad, där han sitter i soffan och följer mina fingrars arbete med blicken. 

Men i själva verket har han ju bara ett syfte med sitt stora sömnadsintresse, och det är förstås att lägga sig och sova på mitt handarbete så snart jag lägger det ifrån mig en stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.