söndag 22 januari 2017

Om en loppisfyndad bonad

Jag har fyndat en broderad bonad på loppis, återigen med ett religiöst budskap som jag är så förtjust i. Den här bonaden är dock egentligen lite väl blek för min smak; jag föredrar som bekant starka färger, men jag skall nog hitta en passande plats åt den här också. Tyvärr är den ännu lite skrynklig, vilket syns väldigt väl på bilden, men nu skall den strax tvättas och strykas så att den blir slät som aldrig förr.

Min förtjusning för broderade bonader härrör kanske från det faktum att jag själv inte kan brodera särskilt väl. Alla mina försök att brodera plattsöm har alltid slutat i bedrövelse då stygnen blir sneda och vinda och spretar åt alla håll. Dessutom har jag inte riktigt tålamod till det. Jag skulle dock önska att jag vore bättre på det; då skulle jag kunna både rita och sy mina egna bonader istället för att bara köpa dem på loppis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.