lördag 19 mars 2016

Om ett nytt fodral till mobilen

Mitt mobilfodral av återbrukstyger har använts ganska flitigt till vardags under mer än ett års tid, men på sistone har det börjat se slitet och ganska smutsigt ut. När det dessutom gick hål på det insåg jag att det började bli dags att tillverka ett nytt mobilfodral som man inte behöver vara särskilt rädd om, utan som passar att använda dagligen och i vardagslag.

Kanske borde jag ha varit lite mer kreativ och försökt tänka ut någon nyskapande och annorlunda idé när jag nu skulle sy ett nytt mobilfodral, men jag var rätt nöjd med mitt gamla färgglada och lappsömmade fodral så jag beslutade mig för att tillverka ett liknande enligt samma princip. Jag använde samma pappmallar som jag använder för att sy mitt lapptäcke och tygerna valde jag ut på måfå ur min omfattande tygsamling.

De flesta av de tyger som jag använde mig av är loppisfyndade, några kommer från mitt inköp av lapptäckstyger i somras och några är återbrukade från gamla gardiner och sängkläder, till exempel den fina elefanten som en gång har suttit på min systers påslakan. Fjorton lappar syddes ihop för hand och snart skall de sys ihop på symaskin till ett mobilfodral. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.