lördag 26 mars 2016

Om det färdiga mobilfodralet

Så här blev då mitt nya mobilfodral, som jag lyckades färdigställa efter en hel del bråk med en symaskin som krånglade och inte gjorde som jag ville. Jag har verkligen fått god användning för min sprättkniv under det här projektet då min ihopsömnad av fodralet inte blev lyckad på första försöket (och inte på det andra heller), men efter många om och men lyckades jag till sist få till det.


Jag har fodrat mitt fodral med en bit loppisfyndad lila lakansväv, detta för att göra det stadigare och skydda mobilen från repor och skador. Fodret gjordes lite mindre än den lappsömmade utsidan och jag sydde sedan fast det för hand en bit nedanför öppningen.

Jag gillar det faktum att mitt fodral blev riktigt färgglatt och jag måste säga att jag tycker att baksidan blev snyggare än framsidan eftersom den i sömmen där tygerna möts består av fler färger. Och ju mer färg desto bättre, enligt min mening. Dessutom är fodralet praktiskt eftersom alla de tyger jag har använt mig av är bomullstyger, och det gör att det går att tvätta fodralet på hög värme i tvättmaskin vid behov.

Sammanfattningsvis är jag rätt nöjd med mitt nya mobilfodral och jag har redan använt det varje dag under den senaste veckan. Förutom färgerna så gillar jag det faktum att det är personligt och att ingen kan ta miste på att mobilen med det här fodralet tillhör mig, ifall jag skulle råka glömma den på till exempel jobbet. Superbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.