fredag 30 maj 2014

Om en påbörjad sjal i egenfärgat garn

Jag provade att färga ett entrådigt ullgarn för några helger sedan, och lyckades få till en blå-lilamelerad färg som jag blev riktigt nöjd med (erkännas bör dock att färgerna ser skarpare ut på bilden än vad de gör i verkligheten). Jag färgade med äggfärger enligt den metod som har beskrivits hos Husmorsskolan, och det var riktigt roligt att färga själv, måste jag säga.

Jag har börjat sticka en sjal av mitt egenfärgade garn, och har nog vid det här laget stickat ungefär hälften. Jag valde dock att använda mig av ett mycket enkelt hålmönster, eftersom det mer komplicerade mönster som jag först hade tänkt mig inte syntes ordentligt med det melerade garnet. Ett sådant mönster får jag spara tills jag har ett enfärgat garn att sticka sjalar av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.