onsdag 10 juni 2015

Om den virkade filten och hur den har stannat i växten

Hur går det med arbetet med den virkade filten nu när jag är mitt uppe i min lappsömnad, kan man kanske fråga sig. Nå, för tillfället har filten slutat växa helt och hållet. Det var ganska länge sedan som jag virkade någon ny sexkant och restgarnerna som jag har använt mig av står tillfälligt undanstoppade i ett skåp.

Dock ligger filten inte bortglömd i ett hörn som många andra UFOn brukar göra, istället använder jag den faktiskt då och då när jag ligger på sängen och läser eller sitter i soffan och ser på TV. Detta trots att den är långt ifrån färdig. Just nu är den nämligen i ganska lagom storlek för att helt enkelt dra över sig när man känner sig lite frusen, och det gör att den kommer till användning lite nu och då. Dock tror jag inte att den skall få förbli i den behändiga storleken utan jag vill nog göra den ännu lite större; det finns ju gott om garn till att virka fler sexkanter och låta den bli både längre och bredare. Men det får bli någon gång i framtiden när lappsömnadslusten har klingat av och jag känner mig sugen på att virka igen.

2 kommentarer:

  1. Den är i alla fall otroligt fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Förhoppningsvis kommer den att se ännu bättre ut när den har blivit avslutad och har fått en virkad kant någon gång i framtiden.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.